Continued from http://kumo.typepad.jp/weblog/2007/11/korean-letter-1.html
To my surpirse, all of them are supporting my opinion written in the entry: http://kumo.typepad.jp/weblog/2007/10/korean-textbook.html
Most e-mails acknowledge that my opinion is correct, but .... they change the topic and accuse Japan of doing various things. Some rebuttals were ridiculous and seemed to be kind of nursery rhymes, however a few criticisms raised some valid points that I couldn't answer promptly.
Given this situation, I decided to study their history again. I studied world history in my high school days, but it was at the Treaty of Shimonoseki (1895) that Korea showed up on the stage of world history. The relationship between Japan and Korea was taught in my Japanese history class, but it was just relations between both countries, not a part of the world and very regional issues. My knowledge about Korean history before the 19th century was very fractional and poor. I didn't know about their way of life. It took about 3 weeks to roughly learn about it and you might imagine how hard it was learning after my daily work. However, never! I didn't feel any pain, even one iota. It's fun to acquire knowledge.
I replied to all the e-mails in English. I coudn't help writing strong opinions sometimes, but I am happy to exchange opinions with people from other countries. I really realized that mass medias are not always correct and we are easily brainwashed.
(Vocabulary)
nursery rhyme 童謡、わらべ歌
valid (疑問・議論などが) もっともな, 妥当な
a valid point もっともな点
given
【接続】 ~と仮定すると、~を考えると、~を前提として、~を所与として、~をかんがみて
【前】 〈文〉~と仮定すると、~を考える[考慮する]と、~を前提として、~を所与として
given this situation このようなことから
not ~ one iota 少しも~ない、みじんも~ない
韓国からのメール3
ここからの続き http://ridiculouskcruelc.seesaa.net/article/141154176.html 驚いたことに全てのメールがここで書いた僕の意見を支持してくれています。 http://ridiculouskcruelc.seesaa.net/article/141154189.html多くのメールが僕の意見は正しいと認めた上で、話題を変え、いろいろなことをしたと日本を非難しています。愚かな、寝言のような反論のある中で、すぐには答えられない的を射た批判もありました。このようなことから、朝鮮史を再び勉強してみることにしました。高校時代に世界史の勉強をしましたが、朝鮮が世界史の表舞台に登場するのは1895年の下関条約においてでした。日韓関係は高校時代、日本史の授業で教えられ、それは世界史の一部ではなく、限局された一地方の問題でした。僕の19世紀以前の朝鮮史についての知識は貧弱でした。約3週間をかけてざっと勉強しましたが、何ら苦痛ではなく、知識を得ることは喜びでした。 全てのメールに英語で答え、時々は強い意見を書かざるを得ませんでしたが、外国の人々と意見を交換できるのはとても素晴らしいことです。日本のマスコミが常に正しいとは限らないこと、我々は簡単に洗脳されてしまうと言うことを実感できました。
Comments